Ahad, 16 Ogos 2009

Penawar Influenza A (H1N1)

Marilah kita kembali kepada sumber alami. Hidup sihat dan bertenaga dengan sunnah!
Cubalah keberkesanan MINYAK HABBATUS SAWDAkami yang diproses dari perahan pertama menggunakan ORGANIC COLD PRESS serta dikawal mutu pengeluarannya


ALTERNATIF PENAWAR?
Berita Terkini dibawah dari Laman Web Rasmi Influenza A(H1N1) Kementerian Kesihatan Malaysia menunjukkan penyebaran Virus H1N1 bukan makin berkurangan malah semakin bertambah. Adakah peristiwa pada 1918-1920 yang mengorbankan lebih berjuta orang akan berulang?

Sekarang ini kes H1N1 semakin menular dan membimbangkan. Negara-negara seperti Amerika Syarikat , Mexico, United Kingdom , Singapura dan New Zealand..termasuk Malaysia telah mengambil langkah berjaga-jaga diatas penularan wabak ini.

Pertubuhan kesihatan sedunia (WHO) juga telah mengistiharkan wabak selsema babi sudah di tahap ke 6 iaitu tahap pandemik. Wabak selesema babi atau Influenza A (H1N1) kini semakin meningkat tanpa henti dan semua negara perlukan vaksin, kata seorang pegawai Pertubuhan

Kesihatan Dunia (WHO) hari ini menyusul lebih 12 kematian baru yang dilaporkan.
Seluruh dunia sebenarnya sedang mencari penawar untuk selsema babi ini. Negara-negara kuasa besar seperti USA, Britain dan Jepun telah mengerahkan saintis mereka untuk mengkaji jenis-jenis ubat untuk penawar penyakit ini.

Kita beruntung kerana sebagai orang Islam, kita mempunyai Nabi yang boleh kita percayai dengan kukuh dan sudah tentu apa sahaja yang dikatakannya adalah datang dari yang maha Esa dan sudah tentu kita mesti percayai dengan yakin dan boleh diguna pakai.

Ada banyak hadith-hadith yang menyebut tentang Habbatus Sawda dan yang paling masyhur ialah yang diriwayatkan dalam kitab Sahih al-Bukhari seperti yang bermaksud: "Sesungguhnya Habbatus Sawda ini adalah penawar segala penyakit kecuali kematian."

Mencegah lebih baik daripada merawat.
Kenapa kita tidak bersedia dari sekarang? Berdasar kepada keyakinan Hadis Nabi ini insyaAllah pengamalan Minyak Habbatus Sawdaboleh menjadi penawar kepada selsema babi kecuali bagi mereka yang memang telah ditakdirkan dijangkiti selsema babi. Cara pengamalan yang terbaik adalah dengan Basmallah, Selawat dan Niat dilindungi oleh Allah dari wabak penyakit. Insyallah dengan izin Allah kita dan keluarga akan dihindari dari wabak yang sangat menakutkan ini dan mendapat berkat kerana mengamalkan Sunnah Nabi.

Tiada ulasan: