Rabu, 7 Mei 2008

Menyahut Sunnah Rasul Membina Ekonomi Ummah

Assalamualaikum/salam sejahtera !

Ramai di antara kita yang kenal dengan pemimpin-pemimpin hebat di negeri, negara dan dunia ini tetapi tak ramai yang mengenali dengan mendalam tentang Pemimpin terulung iaitu Rasulullah s.a.w. Seorang penulis beragama Kristian iaitu Micheal Heart menyatakan bahawa berdasar kajiannya terhadap 100 pemimpin dunia maka tiada seorang pun yang dapat menandingi kepimpinan Rasulullah.


Begitu juga penulis berbangsa yahudi iaitu prof. Jules Masagmen menyebutkan kajian yang dibuat terhadap pemimpin-pemimpin agung, tiada sesiapa dapat menandingi pemimpin paling unggul iaitu Muhammad b. Abdullah(Rasulullah). Kenapa pengakuan jujur ini dibuat setelah kajian dilakukan.

Sebab memang terbukti bahawa kata-kata nabi, pemikiran nabi dan perbuatan nabi melambangkan masej keunggulan. Justeru itu........ketahuilah bahawa bila Rasulullah saw meminta kita tetap dengan "habbatus sawda" pasti di hujungnya keunggulan menanti kita semua.

Ketahuilah, jika kita meminum kopi sawda bermakna dengan niat mengamalkan sunnah nabi pastinya kita mendapat ganjaran..................

APA GANJARANNYA ?
Ganjaran Pahala (sebab amalkan sunnah ) dan ganjaran Cash Reward (sebab online).


Nak tahu lanjut. Mustafa Bin Robani sedia membantu anda.(014-211 8112)

Tiada ulasan: